לשריון מקום בסדנה הקרובה (ללא פרטי תשלום) – לחצו  כאן 

לפניה ישירה בוואטסאפ
WhatsApp - Wikipedia

 

סדנה קבוצתית למבוגרים

סדנה לילדים.png

סדנה אישית.png

 

בואו ללמוד את הבסיס העמוק ביותר של כתיבת ספרים

בניית עלילה
פיתוח גיבור מרגש
זיהוי מחסומים אישיים
חיבור לסגנון וליתרונות הייחודיים לנו
מציאת רעיונות והשראה
ההתמודדות עם פחדים, קשיי ריכוז וביקורת
אימוץ נקודות מבט
שהמרת רגשות ומציאות לסיפור
משחק, שחרור ודמיון מודרך
שימוש בכלים מעולם האימון והNLP לתרגול היצירתיות
לימוד טכניקות הכתיבה השונות
ליווי ומשובים של הסופרת ליאת רוטנר

 

לא רק "לימוד כתיבה"…
לסדנה שלוש מטרות שונות:

1.
כתיבת ספר, למעוניינים  – בניית עלילה, פיתוח הסגנון האישי ולמידת הטכניקות השונות 
2.
ליווי וייעוץ ומשוב – מרחב כתיבה, תרגולים והכוונה בקבוצה או ביחיד;
3.
שבירת מחסומים וגילוי "הקול הכותב" – הייחודיות של הסדנה. אימון ליצירתיות בשילוב כלים עולם הNLP והדמיון המודרך והכתיבה-תרפיה.  לגלות עולם שלם בעצמנו, אופטימי רגיש יצירתי ועוצמתי.
 
ילדים  *  נוער  *   מבוגרים
 

לינק למידע מורחב על אופי הסדנה

 

 

 

 

ניתן לקיים כאירוע חד-פעמי כחלק מההרצאה, גם למבוגרים או נוער בלבד וגם לקהל רב גילאי.

סדנאות אישית 

ניתן לקיים את סדנאות הכתיבה במפגשים אישיים אחד על אחד עם ליאת רוטנר דרך מסך המחשב באינטרנט. הסדנה מותאמת לכם אישית לפי צורכיכם, מטרותיכם, נסיונכם והתקדמותכם. הסופרת תקבל את הטקסטים שלכם בין מפגש למפגש דרך המייל ותעניק עליהם משוב וייעוץ, וכמו כן תנחה אתכם בפגישה אישית או בלייב דרך המסך על ידי  שיח ודמיון מודרך, לימוד ותרגילים.

 מתאים למי שרוצה לקבל את התוצאות המירביות והאפקטיביות ביותר מהסדנה תוך ההתקשרות האישית והישירה עם ליאת רוטנר וקבלת הכוונה צמודה בתהליך הכתיבה.

לשריון מקום בסדנה הקרובה (ללא פרטי תשלום) – לחצו  כא

לפניה ישירה בוואטסאפ
WhatsApp - Wikipedia

 


סדנה פרטית מרוכזת  לנוער בחופש – ארבעה ימים מלאים  

מדי חופשת קיץ מתקיימת סדנה מיוחדת במינה, של פעם בשנה. במשך ארבעה ימים, חמש שעות בכל יום, והיא תהיה התמצית המזוקקת והכייפית של סדנת הכתיבה המלאה, "כתיבה חוויתית" במהלכה לומדים לכתוב ספר ללא מחסומים ופחד. נעבור על עיקרי הסדנה המורחבת, נשחק בדימיון ובתרגילי יצירתיות מיוחדים, נקבל את מיטב הטיפים ומירב הכלים שנוכל ללמד ולקבל, נתרגל ביחד, כל אחד ואחת תקבל ליווי אישי מליאת גם על הטקסטים שלה מהבית, ונגלה דברים חדשים ומדהימים שנגזרו עבורכן במיוחד מתוך הקורס המלא והיקר יותר.


 

מה זו סדנת "הקול הכותב"?

למה דווקא כתיבה חוויתית?

 

* הסדנה מתייחסת לכל כותב כגופו,

מתוך הבנה שהמחסומים שלו ביצירה באים מסיבות וקשיים שונים, ומתאימה לו באופן אישי תרגילים לאימון היצירתיות. יחד נחקור את המקור להשראה, ונפתח את סגנון הכתיבה הייחודי שלכם. שום סדנה אינה דומה לאחרת! 

* ליאת רוטנר, מנחת הסדנה, חיברה בדרך זו  את רבי המכר הגדולים ביותר שלה בגיל 14, ועוד עשרים ספרים עד כה, מתוכם שבעה ספרי זהב ופלטינה.

הסופרת והמרצה ליאת רוטנר חושפת בסדנאות איך לימדה את עצמה בגיל שמונה לכתוב ספרים עבי כרס, במקביל לבעיות קשב והיפראקטיביות וללא הדרכה ועזרה חיצונית – כפי שגם אתם יכולים לכתוב. הספרים אמנם היו לרבי המכר הגדולים בארץ בהיותה ילדה אך היא לא השתתפה במכירות או קידמה אותם, אלא המשיכה פשוט לכתוב ולהתנהל כתלמידת תיכון, מתנדבת בשירות לאומי ומלצרית במסעדות – מנותקת לגמרי מעולם השיווק.

 כיצד אם כן הצליחו כל כך, והמשיכו להצליח גם שנים לאחר מכן? 

כי מעבר לכל נושא השיווק – היה זה בזכות החיבור העמוק בין הרגש והקול האישי של הכותב לבין הקוראים העובר דרך הסיפור, אשר יצר קהילה ותיקה ונאמנה שקשורה לספרים בפן הכי עמוק – וחוזרת לחפש אותם בכל פעם מחדש על המדפים, בנוסף לקוראים חדשים שמצטרפים.

ליאת רוטנר כיום מרצה לכתיבה באוניברסיטת בן גוריון לתואר שני ומעבירה עשרות סדנאות למבוגרים, לנוער ולילדים. הניסיון המקצועי ארוך השנים בכתיבה ובהנחייה גיבש טכניקת לימוד לכל הגילאים והמטרות עמן הגיעו המשתתפים.

– השיטה ניכרת בקבוצות וגם בסדנאות יחיד:

בקבוצה: 

מצד אחד: דיונים ושיתופים, תרגילי כתיבה מעשירים, לימוד כתיבה טכני, ומרחב מעודד להשראה ולמשמעת.
ומצד שני, שימוש בכלים מעולם הNLP והדמיון המודרך, חיבור לילד הפנימי שבתוכנו, היפתחות – כל אלה מייצרים חוויה גדולה בהרבה מכתיבה משותפת. 

 במפגש האישי: 

זו הסדנה האפקטיבית ביותר שתוכלו לקחת כדי לכתוב את עצמכם. אלה שלוקחים את סדנאות הקול הכותב האישיות, מקבלים כל כך הרבה כלים אפקטיביים שמבחינה פרקטית הם לעתים כבר לא צריכים שום מפגש נוסף (!) כדי לכתוב לבדם את הספר עד הסוף. הם אכן חוזרים בעיקר בשביל הליווי וההעשרה וההתפתחות האישית, אך כבר מהתחלה הם מקבלים מאגר גדול של מידע ותובנות כדי לשקוע ביצירה בעצמם.

מעבר לכל סדנת כתיבה בעולם, שבה מתקנים באופן נקודתי בעיות בטקסט ועוברים על חוקי כתיבה סטדנרטיים –  סדנת "הקול הכותב" תפורה לכם במדויק כך שכל אדם מקבל סדנה שונה, מותאמת עבורו ואינה "שיחזור" של תבניות שלמדו אחרים. 

בשיחת אחד-על-אחד עם ליאת רוטנר, המטרה היא לזהות את המחסומים המיוחדים לכם, מדוע אתם נתקעים בעלילה, מה הסגנון המיטבי עבורכם, נקודות החוזק והחולשות שלכם, האם גיבור הסיפור מתאים לאופי שלכם ולמה שרציתם לספר, וגם – איפה זה מתיישב עם החיים האמיתיים שלכם? ואיך נוכל לנצלם כדי להבין וליצור יותר טוב, בכתיבה ובכלל?

המשתתפים יוצאים מהמפגש האישי עם תובנות מרגשות לגבי עצמם וכן עם דפים מלאים בחומר שנכתבו במיוחד רק עבורם ואיתם במהלך הסדנה. כללים, הסברים ותובנות שנועדו לאפשר להם לעבוד מעכשיו לבד אם ירצו.

לפניה ישירה בוואטסאפ
WhatsApp - Wikipedia

 

93259528_1467061446809513_1287957050214580224_n

 

–  אז… למי הסדנה לא מתאימה?

למי שמחפש ללמוד שיווק ומכירה של מה שהוא כותב.

למי שמעוניין להתמקד בתהליך עשיית הכסף והפרסום.

למי שלא רוצה להיפתח, לשחרר רעיונות וחסמים שמונעים ממנו גוונים שונים של סיפור, ורוצה רק לתרגל את טכניקת הכתיבה שהוא כבר מכיר.

–  למי הסדנה מתאימה?

למי שרוצה לכתוב סוף סוף את הסיפור שלו, הדמיוני או האמיתי, לגלות פינות נסתרות בלב וצדדים מפתיעים ומבריקים בצורת החשיבה שלו. ליצור מחדש עלילות מקובעות או תקועות, לבנות גיבור שיסחף את העלילה, להתאהב ביצירה, לבטא רגשות, להפתיע את עצמו, ולייצר את המסע או הדמות שהוא תמיד חלם עליהם.

לסיכום, סדנאות "הקול הכותב" שונות מלימוד כתיבה רגיל בכך שהן מתמקדות בכם, ישר לבטן. הן עושות שימוש בכלים מתוך עולם הNLP והדמיון המודרך, המשחק והדרמה-תרפיה, האמנות ועוד. רבים פונים אליי לסדנה לא כדי "להוציא ספר" אלא כדי לגלות עולם שלם בעצמם, אופטימי רגיש יצירתי ועוצמתי, אשר המילים המאולצות והמובנות של העולם הביקורתי שסיגלו כל השנים – חוסמות.


 

נושאי הקורס המורחב

חלק א': פרוזה

  • כתיבת דרמה ויומן.
  • כתיבת פנטזיה וההבדל בין פנטזיה ריאליסטית, פנטזיה מודרנית ופנטזיה קלאסית.
  • כתיבת סיפורי אימה ומתח.
  • החיבור בין כותב לקורא.
  • עיקרי ה"כתיבה החוויתית".
  • דינמיקה מומלצת בין דמויות ראשיות.
  • שלושת אבני היסוד הבסיסיות כשאנו ניגשים ליצור עלילה.
  • חלוקה נכונה של עלילה, תוכנית עבודה.
  • המרת רגשות, חוויות ותחושות אישיות לטקסט.
  • משחק עם הזמנים: מושגים כמו דילוג, השהייה וכיווץ.
  • משחק עם הגופים: ראשון, שלישי ואף שני.
  • הימנעות מטעויות קלאסיות של כותבים.
  • שבירת מחסומי כתיבה, מנטליים, עלילתיים וגם רגשיים.
  • רכישת נקודות מבט נכונה ו"איזון סיפורי".
  • עבודה על סיפורי רקע, עלילות משנה, זיכרונות וסיפורים פנימיים.
  • קומיקס

חלק ב': טור ובלוג

נגלה איך להביע את עמדתנו באופן שהקורא יזדהה. כיצד "תופסים" את ההתנגדות שלו בזמן הקריאה ו"עונים" עליה מבעוד מועד. איך משתמשים בהומור כדי ליצור פתיחות לעמדתנו. איך להימנע משימוש במילים סובייקטיביות. איך "להישמע צודק". איך ליצור לקורא אשליה שאנחנו בצד שלו. איך ליצור לקורא אשליה שהבעיה שלו היא בעייתנו ולהפך. איך להפוך את נושא הבעיה האישית שלנו לצרת הכלל, ועוד.

חלק ג': העצמה אישית ואימון עצמי לחיים

דרך טכניקות מתוך הכתיבה החוויתית, הביבליותרפיה, הNLP, הדימיון המודרך, המשחק והשחרור בכתיבה  – נגלה את הקשר המופלא שבין אני לבין הגיבור בסיפור שלי. נרגיע את הביקורת העצמית ולתת ליד לרוץ על הנייר. מה ההבדל בין "הקול  העורך" ל"קול הכותב". שימוש בזיכרון מול הווה. שימוש בתמונות. מסע דרך כתיבה אינטואיטיבית. כניסה לנעליים של דמות נגדית לנו, כתיבה על פי רגש, על פי חוויה ועל פי צילום, דימיון מודרך,  שבירת מחסומים, שינוי מציאות וכתיבה-תרפיה. איך כותבים ספרים שקוראים אנשים? איך יוצרים דמויות שלא רק הקורא יוכל להזדהות איתן, אלא גם אנחנו נעבור ריפוי עצמי באמצעותן?

מצגת זאת דורשת JavaScript.